fredag 15 oktober 2010

Jaktsäsong.


I veckan har Björn och Zlatan haft fullt upp, apporteringar och vakjakter, har tagit musten ur åtminstone Zlatan.
Själv körde jag till närmsta centrum, med en dåres envishet, i min egen jakt på Vargas Llosa, och under över alla under - där låg den "Den stygga flickans rackartyg"!
Jag gjorde en dykmanöver, slet till mig ett exemplar, pressade den hårt till bröstet och kikade mig ängsligt över axlarna - jag hade den, jag hade den, youhouuuuuu! Snabbt slet jag till mig Knausgårds Min Kamp på vägen till kassan och körde sen hem med lyckokänslan dansande i hela kroppen. Ett tag funderade jag faktiskt på att svänga förbi min fina bokhandel, göra hoppsa-steg utanför det stora skyltfönstret, sträcka lång näsa och vifta med Vargas Llosa-boken, ja ett tag tänkte jag tom dra ner byxorna och visa rumpan för dem - typ, där fick dom, " - du får väl vänta 14 dagar som alla andra!"
Men det får ju vara nån måtta på barnsligheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar