fredag 8 oktober 2010

herre min je!


Hjälp, min son är sverigedemokrat”
I Aftonbladet låter redaktionen oss möta Lisa Wåhlin, som bröt kontakten med sin son, som röstar på sverigedemokraterna. ”Jag har grubblat över om felet är mitt”, säger hon.

Jag sitter mållös. Vad ska man säga? Men vad är det människan säger? Hon har brutit med sin son.
För att han röstar på ett annat parti.
Tala om I-landsproblem!
Och ja, jag tror att det är ditt fel, du mamma, att ni brutit kontakten.
Du är ett exempel på hur en mamma absolut inte ska vara. Om man inte ens kan tala, skapa dialog, söka förstå och lyssna på sitt eget barn, utan hellre springer till Aftonbladet och blottar sig och sin familj, har Helin hostat upp snabba cash också för att du ska sälja ut din son i propagandasyfte.
Du har ju inte ens satt dig ner och låtit honom förklara, SD och Jimmie Åkesson står inte för rasism utan en humanare flyktingpolitik.
Du väljer bort ditt barn på grund av dina egna fördomar.
Du är faktiskt årets största loser, Lisa Wåhlin.
Och din son är den som betalar priset.

7 kommentarer:

  1. När jag sa till min pappa att jag röstar SD så kallade han min för rasist och så var samtalet slut, Svenskar är så jävla hjärntvättade.
    //johnhenry

    SvaraRadera
  2. Carina-Fina:Här kan man verkligen tala om den förlorade sonen...Men ändock tur,att det finns en V-press,där mamman (änkan) kan gråta ut..Man ser hur vanartiga en del barn kan bli,trots en riktig bakgrund, men brist i uppfostran...

    SvaraRadera
  3. Thorsten Schütte2010-10-08 18:49

    "Fotnot: Aftonbladet har flera gånger varit i kontakt med sonen som säger att han inte har haft kontakt med sin mamma på åratal. I övrigt vill han inte göra några kommentarer." Mamman och sonen var sannolikt oöverens redan innan, det här var bara droppen som fick samlad groll att rinna över. Det ändrar inte att det taskigt att gå ut till kvällspressen med detta! Och det är väl ett ganska typiskt föräldrauppror att välja motsatsen till det föräldrarna valt, så detta borde en mamma veta!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Människor som den,som "författat" sista kommentaren, borde beredas psykisk hjälp akut.Men kanske också en symtom på,att vårt land varit sjukt en längre tidsperiod...

    SvaraRadera
  6. Thorsten Schütte2010-10-09 18:57

    Hade mamman varit mörkblå, hade killen förmodligen blivit vänsterpartist...

    SvaraRadera
  7. Min pensionerade granne (uppväxt i en öststat under Sovjets terror) berättade för sina barn att hon röstat på SD. Hennes svärdotter är en soc demokratisk påläggskalv, en svart skönhet från den svarta kontinenten, en fullträff.
    Den stolta soc dem politikerfamiljen följde Monas testamente: att inte ta i med ...; SD-mamman, -svärmodern lämnades i sin ensamhet.

    SvaraRadera