söndag 31 oktober 2010

Here we go again.


Satt och tittade på nyheterna, en ny läkare, forskare, whatever - eller var det samma som ifjor ? - satt med bekymrad min och snedvridet huvud och riktigt oroade sig för årets influensa, modell hong-kong, vi har inget grundskydd, vi kommer att dö, vi måste vaccinera oss. Nu.
Och vet ni vad?
Jag trodde inte på ett ord av vad hon sa.
Drabbad av total overload.
Och nu är klockan strax efter fjorton och det börjar redan skymma.
Det är vinter i Sverige, kompisar.

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-10-31 14:25

    Min chef klubbades av flunsan i veckan, efter hans fru. Så den är tidig i år!
    Och: Sverige ligger så långt österut att vi skulle kunna ha östeuropeisk tid = svensk sommartid året om och därmed slipper denna cirkus 2 ggr/år!

    SvaraRadera
  2. Åtminstone ni som bor på baksidan,skulle ju kunna införa ÖEZ....Själv vill jag gärna behålla den som kontinenten har MEZ..På tal om flunsan är det väl så,att varje höst sprider man ut nya varningar.Själv brukar jag fråga min läkare till råds..Han rister alltid på huvudet,och jag följer honom.Hitills har han haft rätt.Men en dag tippar han naturligtvis också fel...

    SvaraRadera