måndag 6 september 2010

di som skrattar bäst skrattar först som sist


Vilksmålet är det mål mot två bröder som i tingsrätten dömdes till två respektive tre års fängelse för brandattentatet mot konstnären Lars Vilks.
Men de dömda bröderna är inte nöjda, de vill att hovrätten ska fria dem. De kallar Vilks för en otrogen idiot som kränker muslimer, Guds fiende, profetens fiende och islams värsta fiende just nu, 1,3 miljarder människor hatar honom.

Åklagaren yrkar på straffskärpning.
Lars Vilks själv funderar på att besöka rättegången när fallet prövas i hovrätten, säger:
-"Det är ju ett fascinerande skådespel som de här gossarna bjuder på."

9 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte2010-09-06 18:53

    Tja, allt det här ingår väl som del i konstverket "Lars Vilks - en performance"...

    SvaraRadera
  2. Lars Vilks förefaller vara en iskall kille med härlig galghumor.

    Hade faktiskt varit spännande att se den importerade inaveln i hovrätten.

    http://www.freesweden.org/blog/?p=720

    SvaraRadera
  3. Jag är själv road av Lars Vilks, mest för att jag beundrar hans sätt att våga testa vår demokratis gränser, samt att den som står skrattande mot vrede vinner.
    "Importerad inavel", jag skulle själv aldrig uttrycka mig så vårdslöst om andra människor. Och tror att den typen av ordval bara gagnar de politiskt korrekta.

    SvaraRadera
  4. Thorsten Schütte2010-09-07 08:49

    Hej Carina! Bra att Du säger ifrån! Kommentaren om Carls Bildt nuvarande fru under inlägget om de italienska mammorma andas samma unkenhet:
    "Detta skulle hans f.d. fru anammat,då vore vår land inte berikat med en från stöveln".
    Det är just sådant som leder till större restriktivitet vid kommentarfunktioner...

    SvaraRadera
  5. Re:Thorsten S
    Eftersom jag är den skyldige till detta ordval.måste jag förklara för dig.Min tanke var inte att skada Italien.Men för oss som lever i skuggans dal,var min mening en omskrivning.De som känner till bakgrunden hur denna "förtäfflige" FN-svensk fick lämna Sarajevo,med "svansen"mellan benen,är och förblir det naturligt,med en sådan kommentar..
    För att hjälpa dig på vägen,råder jag dig att läsa ur de större Europeiska dagstidningarna,i samband med hans hemsändande....

    SvaraRadera
  6. Thorsten Schütte2010-09-07 11:45

    Re: Lars A:
    Hänger det möjligen ihop med FNs svaga figur i f d Jugoslavien, som bl a lät folkmordet i Srebrenica ske?

    SvaraRadera
  7. Re:Thorsten S (2)
    Förlåt om jag väckte dig...Men hade svensk press varit lika rakfram som Europas,hade du hittat mycket intressant läsning..Några ord kan du få för att lösa gåtan, och varför jag skrattade högt, när jag fick se bilder på flaggviftande barn vid Arlanda,vid hans återkomst..I den ICKE svenska pressen fanns ord som, prostitution, bordell,och hans frånvaro när han som bäst behövdes.Vidara framgick att visst partnerskap med Serbien förekom...Ja,du Thorsten det är mycket man får veta,när man bor i andra länder..
    Därför tror jag också att svensk presscensur har ett syfte... Liksom många av kommentarerna..

    SvaraRadera
  8. Thorsten Schütte2010-09-07 12:47

    Jag håller mig hyfsat underrättad, genom spiegel.de och släkt i Tyskland bl a. Därifrån även min gissning om Carl Bildts tillkortakommande. Då siktar jag dock på det som rör uppdraget, rykten om liv och leverne ger jag fullständigt f-n i!

    SvaraRadera
  9. Fuck u Lars vilks, and fuck all of u who like him.

    Jävla rasister, knulla era mammor, ni som älskar demokrati och jämlikhet, drå åt helvete!

    Islam will dominate the world!
    Islam the religion of peace!

    SvaraRadera