söndag 18 juli 2010

Tack för det, SMHI!


Hur länge har ni inte tjatat om åskan och syndaflodsregnet som skulle överfalla oss idag, söndag, här i nollåtta-land?
Hela förra veckan satt ni där på era kammare och ritade becksvarta moln med blytunga jättedroppar och elaka blixtsymboler. Ni hade monsterflin och v-formade ögonbryn, ni tryckte blyertspennorna så hårt så pappret gick sönder för nu, idag, skulle det äntligen komma - det intressanta väderomslaget i sommarsols-stiltjen.
Så jag packade mina tvättväskor och lämnade ön.
Jag såg rent av fram emot att stå i stilla lugn och harmoni och lyssna på det puttrande strykjärnet, medan det fasliga ovädret drog in över Stockholmsområdet.
Så, nu har jag stått här hela dan, och tittat ut genom fönstret på alla människor som rusat runt i bikinis och shorts på väg till första bästa strand. Och jag har haft pärlande svettdroppar på pannan och elaka sotiga moln och dunderåska och ilskna blixtrar inombords.
Jag älskar inte SMHI.

1 kommentar:

  1. Thorsten Schütte2010-07-19 17:35

    Byt till www.yr.no .Det har jag gjort med stor behållning!

    SvaraRadera