lördag 24 april 2010

Odd Molly, släng dig i väggen!



Fick en kommentar från kompis Cia, som jag inte vill undanhålla er för allt smör i Småland.
Kommentaren var om Odd Molly, men är så mycket mer.
Läs om denna blonda skånska karamell, med en syn och lust på livet som skulle göra påven gråtfärdig av avund!

"Carina!
Ditt inlägg får mig att minnas vårt stop i Östersund, då jag fyndade ett par killerstillettos i lack, fortfarande galet snygga och den där lilla svarta som du fick mig att köpa på rea trots att det var storlek small. OCH DEN SATT SOM EN SULA PÅ KROPPEN. Vi skulle på kräftskiva i Åhus och jag kände mig som en karamell den kvällen och dansade tills solen gick upp!
Jag tror att den killeroutfiten slutade på en summa av 700 spänn på sommarrean....
Glädjen i att shoppa är ju att fynda, att snoka upp, leta och glädjas åt egna konstellationer och påfund som ibland är klockrena och sällan katastrof. Att köpa en stil rakt av för dyra, dyra pengar är ju fullkomligt fantasilöst och mainstream. Jag vill sticka ut, det kan man ALDRIG göra i Odd Molly...så tråkigt!
Men JAG har en makalös Molly och hon är varken odd, tråkig eller till salu, hon är bara sig själv, enormt vacker, gränslös djurvän och min dotter. Fast egentligen heter hon Andrea!"

Såna är dom mina bästa, bästa gamla arbetskamrater!

1 kommentar: