fredag 2 april 2010

Lämpligt?

Är det verkligen lämpligt att publicera namnet på en misstänkt gärningsman, som intte är åtalad, prövad eller dömd.
Jag gjorde en enkel googling, hittade den misstänkte gärningsmannens namn mycket lätt, precis överallt. Man kan inte med bästa vilja i världen påstå att detta är en hemlighet längre.
Flashbacks inlägg publicerade jag här för att jag som har min mor, 78 år, i Landskrona, är personligt engagerad.
Jag, och alla berörda, har bara väntat på att den sanslöst misslyckade integrationspolitiken en dag skulle brisera.
Se detta som ett varningstecken, vakna politiker, sopa inte under mattan.

Människor med helt olika liv, kultur, historia, värdegrund kan inte buntas ihop hur som helst. Det behövs en värdig, verklig integrationsplan. Aktiv hjälp att lära oss leva med varandra, inte mot varandra.

Men det är förbaskat bråttom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar