onsdag 7 april 2010

Islossningen


Ända sen vi kom ut hit till ön, har Björn sagt att allt som behövs på det tjocka istäcket på havet nu är sol och rätt vind.
Björn har trampat på dessa klippor sen han kunde börja tulta omkring, men först igår fick han och jag uppleva nånting mitt framför ögonen som vi aldrig sett förut.
Solen brände och vinden kämpade och puffade och blåste för allt vad den var värd, och plötsligt!
Vindarna formligen sög tag i rännan som vi gjort med båten och slet upp en hel och öppen kanal. Detta hände igår em, klockan 14.47, och det var häftigt att beskåda!
Så, nu kan vi åka till stan, köpa mer hundmat, gå till barberaren, köpa Demir-Bag Stens nya bok och - inte minst, åka till Arlanda imorgon och hämta Henrik som kommer från Afghanistan för sin semester! Youhouuuu!
Henrik, däremot, är sådär lagom lycklig över semestern, tycker den kommer och stör lite. Ett aningens ovälkommet avbrott i ett för honom väldigt väloljat och extremt välfungerande maskineri långt därborta.
Såna är dem, de hängivna!

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt ställe ni har! Gick in på hemsidan och kollade! Drömstället för en konferens, helt klart!!
    /B-M

    SvaraRadera
  2. Hej Carina!
    Visst är det skönt att dom kommer hem ett tag!!
    Rasmus har bokat en svit, på ett av Visby`s flottaste hotell, till sig o Anna. Bra tycker jag, så dom får vara för sig själva lite.

    Kraama sorken min om du ser honom på Arlanda!!
    Vi andra anhöriga får snällt hålla oss tills han kommer söderut på Gotland ;-))

    Ge Henrik en STOOOR KRAAAM från mig!! Jag ser framemot att få ge honom en kram själv när missionen är över.
    Kram Carina / Gittan

    SvaraRadera