onsdag 7 april 2010

är alla lika värda?

Dubbelmördaren Eddie Jönsson gripen av polisen. Han är anhållen i sin frånvaro misstänkt för människorov, grovt rån och övergrepp i rättssak.
Läs mera

I just det här fallet är det ingen som reagerar på att foto och namn publiceras överallt, trots att han än så länge bara är misstänkt.
Hmmmm, får han skylla sig själv, för att han är född av "fel" förädrar i "fel" miljö?
Om livet ska suta lyckligt för Eddie Jönsson, och samhället, behöves det snabbt en total-omprogrammering.
Killen är farligt övertygad om att han bara kan vara bäst på att vara sämst.

1 kommentar:

  1. En enkel fundering av en som inte är särskilit insatt i juridik, men kan det vara så att den här personens namn och foto publiceras för att han bedöms vara farlig? Vill minnas att namn och foto publicerades på Juha Valjakkala som mördade en familj i Åmsele 1988, då han ansågs vara farlig för allmänheten. Har också för mig att namn och foton på de inblandade i Malexandermorden publicerades tidigt. Men jag kan komma ihåg fel i Malexanderfallet.
    Visst är det så att man är oskyldig tills motsatsen bevisats, men den här unge mannen har tyvärr en sorglig och våldsam historia bakom sig. Nu har jag inte läst alla artiklar i ämnet, men som jag uppfattat det, finns det inte bara misstankar, utan även vissa bevis mot honom.
    Jag brukar vara en optimist, men här tror jag inte att det slutar bra, inte för någon inblandad.

    /Öbon

    SvaraRadera