tisdag 2 mars 2010

Dagens fråga till populära Magdalena Ribbing i DN




En fråga till M R: Jag och min man har lite olika sätt att äta spaghetti på. Jag äter som vanligt med kniv och gaffel medan han vill ha en sked och gaffel och med skedens hjälp rullar upp spaghetti på gaffeln. Vilket är mest korrekt? Eller är båda helt okej?

Idag blev Magdalena Ribbing riktigt kinkig på alla geniala och lustiga kommentarerna:
"MAGDALENA SVARAR: Vem har tvingat någon av er kommentatorer att äta spaghetti enligt korrekt italienskt sätt? Inte jag i alla fall! Jag ger nämligen sjutton i hur ni äter spaghetti eller något annat - men jag har fått en fråga, och den besvarar jag med att informera om det som är korrekt. Alla som inte vill veta detta slipper bry sig om det. Läs vad jag skriver: "Om man vill!" står det"

Till Magdalena från mig:
Bli inte sur nu,. Vi skojar bara!

Gör som italienarna iställlet: "Mangiare, mangiare! la pasta é la vita! Mangia come ti pare, peró in Italia si mangia con la forchetta... Il cucchiao e il coltello sono per i dilettanti :-)"
Dvs pasta är livet, ät med gaffeln, sked och kniv är bara för amatörer.

1 kommentar:

  1. Si si, jag instämmer, endast med gaffeln äter man spagetti, man ställer gaffeln rätt upp i pastaberget och så börjar man snurra..... buono!!
    /B-M

    SvaraRadera