torsdag 4 februari 2010

småfågelsräkningen

Jag blir alldeles yr i huvudet när jag tänker på den nyligen avslutade räkningen av våra svenska småfåglar. Alla uppmanades att ringa in när man sett dem utanför sitt fönster och säga vilken sort och hur många.
Ponera att jag såg tre talgoxar utanför mitt fönster och genast kastade mig på luren och anmälede:tre talgoxar! Sen flög dessa tre talgoxar hem till Lottie som kollade i sitt fönster och såg samma talgoxar och ringde in och sa:Nu har jag tre fina talgoxar. Därefter flög de snabbt ner mot Konsum och där satt kassörskan och hade inget annat att göra så hon tog telefonen och meddelade : Här har vi nu tre talgoxar. Bara några minuter senare flög de och pickade på Perssons fågelbord och då gjorde Perssons sin plikt och slog numret och berättade om de tre talgoxarna. Nu tror ju kontrollanterna att det rör sig om 12 talgoxar, men i själva verket var det samma luringar. Och detta har nu hänt i hela Sverige.
Så tro dem inte - de har absolut ingen aning om hur många vi har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar