onsdag 24 februari 2010

En kvinna från Venus


har möjlighet att vara extra kärleksfull mot sin man eftersom hon just nu har extratid.
Så när Marsmannen skulle på tisdagsbridgemiddag med några jaktkamrater var det en självklar sak för mig att skjutsa dit och hämta hem. Det är så man bygger kärlek i vardagen, tänkte jag belåtet och nöjd med mig själv.
Det tog en timma i rusningstrafiken dit och en timma i samma rusningstrafik hem igen, men, men. Blogga, titta på OS, lite nyheter.
Dags för hundpromenad, sen blogga lite mera. Klockan närmar sig midnatt.
Klockan närmar sig ett, jag gnider mig trött i ögonen.
Lite irriterad vid halv två, hm, hur tänker han nu. Inget mess, mobilen dödstyst.
Klockan två var jag arg, kvart över två gick jag och la mig, fast förståss för
ilsken för att kunna somna. Började grubbla på hämnd, bitterljuv hämnd, med mycket kvinnlig list.
Vaknade av telefonsignalen, fumlade upp, klockan var fyra!
-"Hej älskling, det blev så sent så jag tog en taxi, så du skulle få sova!"
RIDÅ.
Venus vs Mars, vem var det förresten som kom på det?
Det håller än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar