onsdag 6 januari 2010

Vilket djur skulle du vilja vara?







Det händer att kändisar blir intevjuade och då får frågan: Om du skulle välja att vara ett djur, vilket skulle du då välja?
Det finns många fyndiga svar; ett lejon stark och modig, en kalv som är på grönbete, en myra alltid så flitig, en lax en glad en, en björn stark och som kramas, en loppa för att leva loppan.

Jag har alltid tänkt att jag inte har nåt bra önskemål när det gäller att vara djur.

Fast idag när vi gick i skogen i 18 - grader, så kom jag på det.
Själv tultade jag runt med sockor som sakta, sakta hasade sig allt längre ner under kylslagna fötterna och la sig som ett skavande bylte i stövlarna. Men hundarna rasade fram som lyckliga älvor.
Huuuuur kan deras tassar klara sommar som vinter, det är väl vidunderligt.
Ska jag klippa hundarnas klor så är tassarna både ömtåliga och måste behandlas ynkligt och varsamt. Icke så i iskyla.
Plus att de avklarar sina toalettbesök så snabbt och geshvinnt. Två röda - och sen knip - och inte ens behov av papper.
Det fick mig att bestämma mig - hund, skullle jag vilja vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar