måndag 7 augusti 2023

Röda Korset borde öppna ögonen och se vart pengarna går. Vi svenskar är redan utfattiga av decenniers "flyktinghjälp".

På TV visar de ofta en reklam från Röda Korset om att vi skall skänka pengar till en mamma i ett krisdrabbat land i Afrika, mamman har INGENTING, måste kämpa dygnet runt för vatten och för att kunna föda sina barn. 
Då vänder det sig i magen på mig när jag tänker på alla feta sparvar som vi göder, och allt vi får i retur är attacker på våra friheter och blir kallade rasister. Och islamofober. '
Tänk om vi kunde ha hjälpt mammorna på plats istället. För alla dessa våra miljarder. I alla dessa förspillda år. 
Så.
Kräv och tigg av staten, Röda Korset, de har redan tömt våra fickor.

5 kommentarer:

  1. Något gjorde att jag tryckte på den gamla kära sidan och du fanns där. Är det sant! Idag regnar det som vanligt nu skiner solen genom alla mörka molm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, plötsligt blev jag nyfiken igen - och så hittar jag dig här! Det var inte illa! Hur lever livet med dig? Kruxet är att jag inte vet om jag kan ha en blogg utan att gå all in. Utan att fastna i skriverierna.
      Jag önskar att jag kunde skriva lagom och ibland bara. Vi får se vartåt det barkar/ kram Carina

      Radera
  2. Skriv precis i den takt som känns "bra och rätt".Huvudsaken är att du är tillbaka och att du skriver ❤️
    Mvh,Tomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vilken vacker hälsning. Det värsta är att jag inte är någon lagom person - men jag ska försöka!

      Radera
  3. Tvivlar!
    Är du verkligen tillbaka?
    Tänkte på dig och bloggen senast i går kväll ombord Aurora Borealis. Inget parfymköp sedan 2/5 2012.
    Helgoland.
    Eller Braastad konjak!
    Men det är väl preskriberat???

    SvaraRadera