torsdag 26 augusti 2021

Justitiedepartementet - en såg utan tänder.

Och Christian Sonesson, M, Staffanstorp - en riktig politiker som vi skriker efter i Sveriges Riksdag:

-"Staffanstorps kommun är remissinstans och ska därför yttra sig över justitiedepartementets förslag ”skärpta straff för knivbrott” den så kallade knivlagen. Med anledning av det ökade knivvåldet i samhället så har Staffanstorps kommun tre huvudsakliga påpekande till justitieministern.

1. Vi välkomnar straffskärpning

2. Vi hade gärna sett ännu strängare straff än de som föreslås.

3. Vi beklagar den saktfärdighet som rått gällande straffändringarna."


7 kommentarer:

  1. Christian Sonesson, Moderat, kommunstyrelsens ordförande i Staffanstorp vill jag se som partiledare för Moderaterna och statsminister efer valet 2022. Han är vuxen uppdraget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då hade det hänt saker i rätt riktning, stark, rak och modig.

      Radera
    2. Va? Vill du inte ha slingerbulten som statsminister? ;-)

      Radera
    3. Det enda jag vet med säkerhet om slingerbulten är att han alltid kommer att göra mig besviken.

      Radera
  2. Louise Erixsson kan bli för SD då skulle vi sakta men säkert fä Det sjunkande skeppet Sverige på rätt Köl igen

    SvaraRadera
  3. Faktiskt den Enda Svenska Stadsminister jag kan tänka mig Skulle ev vart "Soffan" Hermansson men henne uteslöt ju S

    SvaraRadera
  4. Kvinniliga skulle det stått oxså

    SvaraRadera