onsdag 16 juni 2021

Svarta rasister som inte fattar att de är rasister.


SvD. ”Vill vita journalister trötta ut oss?”

Fanna Ndow Norrby och Amie Bramme Sey – som ligger bakom podden ”Raseriet” – tröttnade på dumma frågor om rasism från vita journalister och bestämde sig för att sluta prata med dem. Sara Abdollahi har träffat duon.

 SvD-journalisten Sara Abdollahi håller med :
- När jag promenerar hem från intervjun tänker jag att jag delar en del erfarenheter med både Amie och Fanna. Jag kan också förstå behovet av att man under en tid bara vänder sig till andra med egna erfarenheter av att utsättas för rasism.

Något som är absolut förbjudet för alla utom "rasifierade". Nåväl, det är inget som hindrar att även jag blir rasist. Det ligger i tiden!

Vit pojke i amerikanska wokeskolan av idag. 
 

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är bra att vi slutar prata med varandra, det tjänar ju i alla fall inget till.

    SvaraRadera
  2. Äckliga och motbjudande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du journalist? Annars kan du säkert få bjäbba med dom väl!?

      Radera