måndag 31 maj 2021

PM Nilsson, Di, om identitetspolitikens gift.

PM Nilsson, Di: 
Varning för inkluderingstrenden


Utövar en lärare rasistisk vit övermakt om hon påpekar fel i en elevs matteprov? Cementerar skolan en rasistisk över- och underordning om begåvade matteelever får läsa lite mer avancerade kurser i högstadiet?

Är det rasism att över huvudtaget tänka att vissa elever är bättre på matte än andra? Är matteboken rasistisk om geometriövningarna utgår från till synes oskyldiga cirklar, kvadrater och kuber? Är undervisning i derivata i själva verket ett lömskt sätt att segregera raser? Är dessa frågor på riktigt?


SANNING. Det regeringsalternativ som nu växer fram med Moderaterna som centrum har ett ideologiskt kitt som är gemensamt och som borde lyftas fram: att med kraft värna meritokratin som idé och system, och lyfta fram viktiga sakfrågor.

 Värderingarna har man av lätt insedda skäl värjt sig mot. 

Men det finns ett ideologiskt kitt som är gemensamt och som borde lyftas fram: att med kraft värna meritokratin som idé och system och avvisa identitetspolitikens gift. Den striden är på djupt allvar och motståndarna hotar det västerländska samhällets fundament. ”

-----

NN1: - "Jag tror den västerländska civilisationen står inför sin undergång, orsakad av ren dumhet."


NN2: - 

-"Och lite generellt info om S väljare: Sverige har höst antal döds skjutningar i Europa - Vad tänker S väljaren? Jag röstar nog på S i nästa val. 

Sverige har sämst skola i Europa - Vad tänker S väljaren? Jag röstar nog på S i nästa val. 

Min båtmotor blev stulen - Vad tänker S väljaren ? Jag röstar nog på S i nästa val.

 Sverige har 10 ggr högre dödlighet i Covid än Finland - Vad tänker S väljaren? Jag röstar nog på S i nästa val. 

Sista elräkningen var på 7000 kronor - Vad tänker S väljaren? Jag röstar nog på S i nästa val. 

Svenska pensioner i botten i Europa - Vad tänker S väljaren? Jag röstar nog på S i nästa val.

 Löfven står utanför din dörr och ska slå ihjäl dig. - Vad tänker S väljaren ? Jag röstar nog på S i nästa val."

3 kommentarer:

  1. Den västerländska civilisationen STÅR inför sin undergång. Det är bara en fråga om tid. Gudskelov är jag gammal, och de yngre får väl som de vill!?

    SvaraRadera
  2. Som sagt, för dumhet finns ingen övre gräns.

    SvaraRadera
  3. med tanke på att siffror kommer fån indien sen Arabien på 500 talet som sen spreds i Europa kan man ju tycka dom borde ha lättare för matte ?

    SvaraRadera