måndag 12 april 2021

Inte ett ord som regeringen säger är sant.


S och MP har gjort lögnen till sin egen sanning.




Jag minns när vi levde i ett land där lögn var något helt förbjudet. Och där den som ljög rodnade, fick ryckningar i ansiktet, fladdrade med blicken, och upplevdes som en moraliskt fallen person som alla öppet föraktade.

När blev det så enkelt och självklart att ljuga, inte bara för en medmänniska, utan för ett helt folk på över tio miljoner? Och att flina åt att folket går på det? 

Jag frågar Löfven, Morgan Johansson, Anders Lindberg, SVT, Jonna Sima, Annika Strandhäll och Annie Lööf m.fl. 

Och hur ska vi göra för att få tillbaka hedern, etiken och moralen. 


 

4 kommentarer:

  1. Du vet att de ljuger när deras läppar rör sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så har det blivit. Jag märker på mig själv att jag aldrig längre lyssnar utan misstänksamhet.

      Radera
  2. Den här dagen för 53 år sedan var jag ut och joggade i shorts. Det var i en by utanför Piteå. Det var 18 grader i skuggan. Det var den varmaste långfredagen och tolfte april som jag upplevt. Och då pratar jag om 70 år. Just nu i Luleå, minus en grad och snöfall. Året efter var jag hos min fru i en by tre mil från burträsk, där spelade vi fotboll på skarven, drygt 50 cm snö. Det var valborgsmässoafton 1969. Vädret skiftar och har alltid gjort det. Har inget med oss människor att göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resten av befolkningen har "glömt" och missat att kolla gamla siffror.

      Radera