tisdag 19 januari 2021

När man vill vara hjälpsam.

 När Bulletin kom på fötterna, så läste jag att de gärna ville ta emot tips från läsarna, så jag skrev: 

-"Välkomna! Efterlängtade, så klart.

Det senaste året har jag varit lycklig över GP och deras ” riktiga journalistik”, och jag har imponerats. Bl-a Cwejman, Boström och Pihl gör ett mastodontjobb, samt även gästledare och debattartiklar.

Men det finns något i GP, som bjuder till att frekvent återklicka, och det är kommentarsfunktionen, precis som på Di. De är snyggt modererade och ger så mycket lustfylld extraläsning när vi läsare kan ta del av varandras, vanligt folks, oftast sällsynt kloka och välformulerade tankar.
 Ni har säkert omsorgsfullt gjort ert val i denna fråga, men det här är min åsikt!

Med vänlig hälsning, Carina."



Svaret var artigt, men fullständigt ointresserat och goddag yxskaft:

-"Hej, Tack för ditt mail och dina fina ord. Vi beklagar att svaret dröjt. 

Vi hoppas Bulletin kommer ge dig intressant och relevant läsning. 

Vi önskar dig en god fortsättning på det nya året.

Med vänliga hälsningar,
Bulletin kundsupport"


5 kommentarer:

  1. Verkligen?
    Äro de så förbålt fega??
    Nå, giv dem en tid att visa sig hava lite vertebra.

    SvaraRadera
  2. Tappade själv förtroendet för Bulletin då den normalt så kloke Per Gudmundson kallade Trump för brotrsling i sin vansinnigt vinklade krönika om "stormningen" av Capitolium.https://bulletin.nu/ledare/all/en-svart-dag-i-vad-vi-sett-som-varldens-framsta-demokrati
    Mvh,
    Tomas

    SvaraRadera
  3. ...brottsling..
    Mvh,
    Tomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kände jag. Per Gudmundsson har varit min Etta, men hans överilade text om Trump, borde inte ha publicerats. PG borde ha sovit på saken, vi var många som tappade hakan.
      Så, jag har känt att trots att jag bara vill älska Bulletin, får jag ibland en känsla av von oben-attityd därifrån. De är finare än andra.
      Bortsett Carolin Dahlman och Ivar Arpi som alltid är äkta down to earth people.

      Radera