fredag 19 juni 2020

Ingen i hela Sverige får missa u-t-r--i-k-e-s-m-i-n-i-s-t-e-r Ann Linde dyka på magplask i tysk TV.


https://www.dw.com/en/swedens-fm-linde-we-managed-to-flatten-the-curve/av-53846751

Utfrågad av en vaken. alert, sund, frisk, kompetent, insatt, professionell och äkta journalist, Sarah Kelly, i tyska Conflict Zone, satt Ann Linde och mästrade och läxade upp journalisten, på en engelska som var så staplande usel att FB- journalisten Jens Ganmans skämskudde behövde en skämskudde när han lyssnade. Jag också. 

Jag vet att det är midsommarafton, men ta ändå denna stund att försöka förstå vad helt värdelösa spån som Löfvén, Morgan Johansson och Ann Linde inte bara gör med oss och vårt arma land, utan mopsigt och skamlöst fläker ut sin inkompetens  inför omvärlden. 

Svenska regimjournalister gråter på kammaren över de frågor de aldrig skulle ha utsatt sin utrikesminister för.



Utdrag ur Jens Ganmans mästerverk på FB:


- FÖRLÅT EUROPA.
Jag vet inte vad som är mest graverande med utrikesminister Ann Lindes framträdande i tyska ”Conflict Zone” i förrgår... hennes usla, USLA skolengelska eller hennes genuint arroganta framtoning.
https://www.dw.com/en/tv/conflict-zone/s-101431

Detta var som ett rysligt eko från 1980-talet; som när någon företrädare för Rumänien, Albanien eller liknande intellektuellt isolerad kommunistdiktatur fick för sig att medverka i västerländsk teve och förklara att det är resten av världen som gör fel – inte dom.
Lada är bättre än Mercedes, typ.
Alla Pugatjova är bättre än Madonna, typ.
Men det här är i och för sig inget nytt. Det är samma syndrom som när Lindes regeringskollega Morgan Johansson var med i samma program för två år sedan.
Och ljög.
Konsekvent.
Det märks f.ö. att både Johansson och Linde är totalt ovana vid intelligenta frågor från journalister här på hemmaplan.
De ser genuint förvånade (och förolämpade) ut över att bli pressade.
Det är ju inte SÅ det brukar gå till i Agenda eller Studio Ett där intervjuarna ofta har en bekymrat hjälpsam uppsyn/hjälpsamt tonfall och ställer frågor på samma sätt som en tålmodig mellanstadielärare; någon som försöker få ett medelmåttigt begåvat barn att lösa ett enklare mattetal (Nike Nylanders intervju i Agenda i söndags med statsminister Löfven är ett paradexempel på detta).
Linde är u-t-r-i-k-e-s-m-i-n-i-s-t-e-r.
Att tala flytande engelska torde vara ett absolut minimikrav; hon ska kunna uttala enkla ord som ”vaccine”, ”colleague”, ”basic” och ”throw”....
Hon ska kunna regeln för genitiv-s, kunna skillnaden mellan bestämd och obestämd form... etc. etc.
Men detta var bitvis så illa att min skämskudde behövde en skämskudde.
Tror ni mig inte titta från 11.45 till 12.15.
Eller minuten runt 16.00 då Linde ska försöka förklara Sveriges just nu mycket ansträngda relation till de övriga nordiska länderna.

7 kommentarer:

  1. @Jens, Tack för din lysande beskrivning. Tack C-F för att du upplyser. Och ha de gött alla ni nu till midsommar. Baksmällan lär komma. Inte "den" utan att folket från stan har åkt för Löfven vågar inget annat.
    Vi räknas också. @ALM, All Loves Matters

    SvaraRadera
  2. Om jag ska vara snäll mot Ann Linde så är hon en bitch därför att hon har för mycket testosteron. Men det förklarar inte hennes bristande intelligens. Jon ska definitivt inte ha en maktposition.

    SvaraRadera
  3. Stavfel.p.gr.av automatiken Tänkte Life, men ser nu att All Lovers Matter blir inte så tokigt eller All Love Matter.
    - Jag älskar den som älskar mig
    Måste vara kristendomen som har influerat mig. Alltså njut och älska i denna ljuva sommartid, inte bara idag eller denna natt utan Alla Nätter Matters. #ANM ��

    SvaraRadera
  4. Minns ni 2010; "Medium size dog with big dog attitude". Dåvarande utrikesminister svarade,säkert med humor; "I am not a poodle"

    Undrar vad Carl tycker om råttan som katten släpat in i finrummet.
    Om det inte är engelska är det utrikiska för sau lauter de.

    SvaraRadera
  5. I all välmening så skulle jag föreslå att du slår upp ordet "bländverk". Det betyder inte riktigt det du tycks tro. Som sagt, i all välmening. Jag uppskattar verkligen din blogg. /Fiat Lux

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har vetat sedan jag skrev det, hur fel det kändes, som ett BH-band som skaver. Och ändå, jag har inte haft två sekunder.
      Nu är det korrigerat.Tack.

      Radera
  6. Hoppas vår idiotregering samt vår idiotmedia läser reaktionerna från övriga världen. Korruptionen och allt ljugande är uppenbart för resten av världen, men svenska folket hålls i schack med god hjälp av bl.a. vår vidriga och köpta media. Så länge folk köper Aftonbladet och köper SVT:s och TV4:s lögner, så kommer detta vansinne att fortsätta. Häxan blev ju helt avklädd, men jag är övertygad om att hon varken fattar eller bryr sig. Blodsven

    SvaraRadera