tisdag 16 juni 2020

Alexander Bard har självklar helt rätt. De som fått stora dåndimpen är besatta av offer-aktivismen.


Nyheter Idag:

Alexander Bard säger att hans kritik mot Black lives matter grundar sig i att han vänder sig mot vad han kallar offerkulter där man skyller sina problem på andra – i det här fallet vita människor – i stället för att ta tag i sitt liv.

– Jag tycker att offerkulter är ett jävla helvete och det blir bara en massa våld och elände. Jag ser att det går åt helvete med USA på grund av att USA har en massa offerkulter. De river ner statyer av hjältar och bygger nya statyer av offer, och jag tycker att svarta människor förtjänar bättre, säger han.
– Inte minst alla svarta människor i hela världen som jobbar hårt, pluggar, tar sina ungar till skolan, äktenskapen håller ihop och det funkar. Men när svarta amerikaner lever dysfunktionella liv så får man väl påpeka det. Det har inget med deras hudfärg att göra.

– Martin Luther King hade hatat Black lives matter i dag. Han var stenhård med att man går i kyrkan på söndagar, jobbar sex dagar i veckan, tvättar sina barn och ser till att barnen går i skolan. Han ville att svarta skulle lyckas. Han ville inte ha en offerkult där man skyller på andra och sedan bara floppar hela tiden.


3 kommentarer:

  1. Har sex hela veckan?
    Fast inte så ofta med äkta makan...
    Den gode Baptistprästen!
    "Anfall är bästa försvar" om jag får bestämma.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant att gräva i död mans kista.
      Tveeggad kommentar till dig J.J. om det är sant, då jag bara gift mig i kyrkan.

      Radera
    2. Har bara märkt att det är svårt skämta med svenska baptistpräster.
      En gav sin dotter ett, mycket vackert, namn som ju
      bröt mot första av budorden.
      Han uppskattade ej alls att jag påpekade det...
      Nej, jag har inte alltid varit det helgon jag är nu!
      Vad gäller kyrkbröllop i Coronatider: mycket svårt få tid!
      Lillgrabben gifte sig nyligen. Det fick bli borgerligt. Om framtiden visar mindre risk för smitta får kyrk bröllopet bli då!

      JJ

      Radera