tisdag 7 april 2020

Klarspråk, så himla vackert.

Nima Gholam Ali Pour, SD:
- Såg programmet "Svenska nyheter"
Det var någon hip-hop artist med slöja som ville antyda att förnedringsrånen beror på social utsatthet i "orten".
Märkligt att det här behöver ens förklaras, men okej.

Om jag har mindre pengar än vad du har så innebär det inte att jag får råna dig och förnedra dig. Måste man förklara sådant här?
Jag kan även tillägga detta. Om du pissar på en annan människa så innebär det att du är ett monster. Du är en dålig människa. Det finns ingen annan förklaring.

De här rånarna som förnedrar skulle inte avstått från att göra detta om de fått ännu en kram, eller ännu en fritidsgård eller gratis utbildning... just det, vi har gratis utbildning i Sverige. De kunde utbildat sig men de valde att råna människor och förnedra dem.
Jag är så trött på att alla letar efter märkliga orsaker så fort någon från "orten" begår vidriga brott.

Låt mig vara ärlig. Om någon pissar på någon annan och förnedrar en annan människa så skiter jag fullständigt i orsakerna. Den personen ska straffas hårt så han förstår samhällets regler. Allmänheten ska skyddas från dessa monster. Staten ska leva upp till sitt ansvar och erbjuda människor trygghet. Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar