lördag 7 mars 2020

Hoppsan.

Coronasjuk person kom in på sjukhus
EXPRESSEN/DIREKTRAPPORT: "Fördes med ambulans till Danderyds sjukhus – visade sig sedan vara smittad." 

Jag skulle tro att det inte var en bra idé. 

............

Hur coronakänner ni er idag?

 Läs och fundera på en väns FB-inlägg.

-"Coronavirus strategi:

1. Optimist. " det är bara en influensa. Kanske lite värre, men kommer att passera ". Normalt liv levt.

2. Passiv. Orolig men agera inte. "Jag rengör mina händer och skakar inte hand med folk". Läs och observera vad guverment-tjänstemän säger.

3. Rädd. Inse att det kan vara dåligt men förändras inte mycket i förebyggande handlingar. Stanna hemma mer.

4. Pessimist. Förbered som en mormon med mat i ett år. Isolering. Förväntar sig inte att el ska fungera snart. Samhällets kollaps är på väg.

5. Förnekare. Humor och sarkasm."

8 kommentarer:

  1. Passiv tills vidare. MEN litar inte på government eller pk-ister utan går till Carina med flera. Mammor, mormödrar och gammelmormödrar vet bäst och tänker på sina barn, barnbarn, barnbarnsbarn plus att jag litar på mig själv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu talar vi mammor, mormödrar, gammelmormödrar, som inte har nånting med globalist-genus-certifierade rabiatfeminister att göra. Då är jag med dig Messkalle.

      Radera
  2. Jag tillhör riskgruppen men det har jag gjort vid alla tidigare "livsfarliga" influensor också och jag lever fortfarande. Enda gången jag varit orolig och vaccinerat mig, för sådär 20 år sedan, då höll jag på att dö av biverkningarna från sprutan. Jag har aldrig någonsin varit så fruktansvärt sjuk vare sig innan eller efter den vaccinationen. Aldrig mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt därför är jag skeptiker mot vaccin. Utom när det gäller beprövat vaccin mot kända barnsjukdomar.

      Radera
  3. Passiv optimist. Skakar hand med folk men tvättar händerna mer noggrant än vanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Får inte ihop "det är som en influensa" och låsningen av hela Kina och Italien. Det gör mig till skeptiker.

      Radera
  4. Har förberett för en isolering, om det blir stor spridning i mitt område. Tillhör högriskgruppen. Det har varit nära ögat några gånger och då har det varit betydligt mildare saker som varit i farten.
    Maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag vore högrisk skulle jag bara lita på mig själv och göra precis likadant som du Maggan. Isolera dig, och var rädd om dig!

      Radera