lördag 15 juni 2019

Jag har haft ett Jimmie-moment i över tio år.

Har du haft ett Jimmie moment?

Gästkolumn; - "Att inte kunna köpa vanlig mat en sen kväll i Gävle kan tyckas vara, och är, en småsak. Men tillsammans bildar småsakerna en helhet, en undran om Sverige förändras i mer än lagom takt.

Jimmie moment, kallar min bekant det. Ögonblicket när man slås av tanken “Nästa gång röstar jag på Jimmie!”. Min bekant är inte rasist och väljer inte ens Sverigedemokraternas valsedel på valdagen. Uttrycket är lite skämtsamt menat, men sätter fingret på den förbjudna känsla många moderna svenskar drabbas av då och då. Känslan av att Sverige har förändrats, att landet man växte upp i inte längre finns kvar."


GP

3 kommentarer:

  1. Tonald Drump2019-06-15 13:02

    En känsla som vi får vänja oss vid att ha närvarande.

    SvaraRadera
  2. Jimmie Åkesson är en adekvat politiker,som Sverige är i stort behov av.
    Han dravlar inte med vad politik går ut på.
    Åkesson är stark och rakryggad i sin kritik om nedrustningen av vår välfärd.
    Svensson

    SvaraRadera
  3. Ja, hur ruttna har svenskar egentligen blivit??
    Har vi blivit för fina för att orka ha butiker öppet på kvällen??
    Nu är jag ju drygt 40 år gammal, så jag börjar bli gammal, men när jag va drygt 10 va det helt magiskt med en butik som hade öppet till 21:00.... Skönt även när butikerna började ha öppet på söndagarna, till många äldres förtret.
    Det va inte många faktarätt i den gästkolumnen!
    Mvh// Andy.

    SvaraRadera