lördag 25 maj 2019

Jag är lite sen,

men ändå.


6 kommentarer:

  1. Vad? Jag gillar finnar!
    Har både vänner och släktingar från Finland. 😊

    SvaraRadera
  2. Jag är ändå värre!
    Firar min finska hustrus morsdag idag i ett kyligt Småland!
    Kosta Bodas värdshus mat att varmt anbefalla.
    Måtte vi bara inte frysa ihjäl i Roslagens famn i kväll...
    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  3. Missförstå mig inte, jag älskar finländare! Precis som alla våra grannar. Fast man kan ju bli lite lack när vi har världens bästa hockeymålvakt, och inget bitter på den stolta SISUn. Den skulle vi behöva! Deras land kommer aldrig att gå under, det skulle sisufolket aldrig tillåta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina!Din kommentar värmer denna finländares hjärta.
      //Tomas

      Radera
  4. Tonald Drump2019-05-26 14:23

    Det går inte att stoppa ett Finskt slagskott med en shampoflaska.

    SvaraRadera
  5. Tapani Juntunen, FB:

    Jag har fått min diagnos.

    En av mina bekanta lyckades analysera och komma fram till vilken bokstavskombination det är jag lider av. JFJ. En väldigt vanlig åkomma bland migranter i Sverige. Jävla Finn Jävel. Betyder ofta att man svär mycket, gillar finska landslaget i Hockey, och gillar starksprit. Det går inte att medicinera mot denna åkomma, utan man måste helt enkelt lära sig att leva med denna funktionsvariation. Ett lämpligt sätt är att fortsätta svära och kolla mycket på Hockey, helst inte i nyktert tillstånd.

    SvaraRadera