fredag 7 december 2018

Greta Thunberg är bara ett offer - en bricka i spelet för mamman och PR-proffset , den kände klimatlobbyisten.

Allt är bara bluff och geschäft.

Redaktör för realtid, Andreas Henriksson, FB: 

-Det har blivit stor uppmärksamhet på senare tid kring 15-åriga klimataktivisten Greta Thunberg. Skolstrejken utanför riksdagen genomfördes som en pr-kampanj för att öka uppmärksamheten på klimatfrågan inför hennes mors boksläpp, sångerskan Malena Ernmans bok om klimatfrågan, som publicerades i höstas, lagom till skolstarten.

-----------------

Nu kan jag berätta att den person som ligger bakom boklanseringen och upplägget med en skolstrejk, och den påföljande pr-kampanjen för klimatfrågan, är PR-proffset Ingmar Rentzhog.Rentzhog är en mycket duktig kommunikationsrådgivare, som grundat och byggt upp Laika Consulting, en framgångsrik pr-byrå inriktad på finansiell kommunikation.

-------

Titta på Rentzhogs vältajmade fb-delning av Gretas skolstrejk, läs texten, och titta sedan runt i Rentzhogs fb-flöde över tid. Det var alltså den texten och den delningen som, såvitt jag lycktas utröna, var det första någon skrev på Facebook om skolstrejken, blott tre timmar efter att den inletts. 


Bedöm själva vad sannolikheten är att det just skulle vara Rentzhog som av en slump upptäcker hennes skolstrejk och skriver om den.






Ingmar Rentzhoghttps://www.facebook.com/wedonthavetime.org/videos/316472875579725/
I refuse school for the climate until election day.
23 514 visningarWedonthavetime.org är på Sveriges riksdag.Gilla sidan20 augusti · Stockholm ·

"We don't need no education. We don't need no thought control" -Pink Floyd 1979.Is skipping school a new way to fight the climate crisis? "

Ingmar Rentzhog: Det är de som går förbi som är galna inte hon. Nu får hon även stöd av lärare.


Ingmar Rentzhoghttps://medium.com/.../this-15-year-old-girl-breaks



Texen följdes därefter upp av inlägg av Rentzhog där han upprepade gånger skriver om skolstrejken för att att väcka uppmärksamhet kring den. Det vill säga en klassisk pr-kampanj. 

För Rentzhogs nya stora business #WeDontHaveTime


4 kommentarer:

  1. Finns många olämpliga föräldrar,Ernman tillhör gruppen.
    Utnyttja sina barn på ett så vulgärt sätt som gaphalsen gör får en att vomera.

    SvaraRadera
  2. Så nu är alla som inte tycker som Greta galna. Men gick inte han också förbi. Vädret styrs av kaosteorin. Liksom vi människor, man vet bara vad man har, inte vad man ska få. Men Greta kanske har gudomliga förmågor.

    SvaraRadera
  3. I början var jag förvånad över att så måna vuxna kunde gå i spinn över en femtonårings funderingar. Men så kom jag att tänka på en historisk parallell, nämligen Jeanne d'Arc. Inga jämförelser i övrigt, som det brukar heta, men jag trodde förut i min enfald att masshysteri var någonting som hände förr i tiden, i andra länder.

    SvaraRadera
  4. Logik och fakta har ingen plats i den offentliga samtalet. Allt handlar om känslor.

    SvaraRadera