söndag 30 oktober 2016

Låter precis som här hemma.


Dilberts blog:MobbarPartiet.
Jag har försökt tänka ut vilka gemensamma egenskaper som knyter samman Clintonsupportrar. Så vitt jag kan bedöma är den mest förenande karakteristiken, att med stor lust mobba och frysa ut på alla möjliga sätt och vis.

Så om du har en Trump-skylt på din gräsmatta, då kommer dom att stjäla den. 

Om du har ett Trumpklistermärke på din bil, kommer dom att förstöra din bil. 

Om du talar om Trump på jobbet, ja då får du sparken.

Varje meddelande jag får på sociala medier från Clintonsupporters är mobbande och hatiskt. De förolämpar. Försöker skämma ut dig. Dom märker dig. Och uppenbarligen hotar till livet. 

Vi vet från Project Veritas att Clinton supportrar försökt elda massorna till våld mot Trumpmöten. Media tiger. 

Vi vet också att Clinton betalat troll för att mobba på nätet. Det hör vi heller ingenting om i media.

__________


Team Clinton har lyckats locka fram den ondaste ondska jag sett under hela min livstid. Hennes sida har brännmärkt Trumpsupporters (40%+ av alla väljare) som nazister, sexister, homofober, rasister, och ett antal andra hatord. Deras argumentation byggs på vinklade förenklingar och propaganda, men fakta spelar ingen roll, eftersom fakta inoim politiken aldrig spelar roll.

Det enda som betyder nåt är att Clintonanhängarna tror sig ha moraliska rättigheter att att sätta dit Trump. Ingen kan ju vara en ond person om man bekämpar Hitler, eller hur?

Några Trumpsupportrar har på nätet uppmuntrat varandra att bära Trumphattar på valdagen för att visa att dom är många. Det är en farlig idé, vilken jag är helt och hållet emot. Det kommer att bli upplopp på gatorna, det vet vi sen förut, att mobbarna kommer att attackera.

Men på valdagen, är det extra farligt att naivt inbjuda till våld. Våld är farligt alla dagar, men på valdagen är det extra riskabelt. Det kan snabbt bli mycket illa, 

Clintons budskap är att några amerikaner är goda människor, medan de andra dryga 40 % är de sämsta människorna som förtjänar skam, våld, och vandalism. Clinton har bokstavligen vänt amerikaner MOT varandra. Det är svårt för mig att finna ut någonting värre, som en presidentkandidat kan göra.

Jag säger det igen. För mig finns INGENTING värre än att dela upp och hetsa amerikaner mot varandra. Det är vad Clinton gör, medvetet.

Jag vet inte vem som har bäst politik. Jag vet inte hur ISIS ska bekämpas, och jag vet inte hur man fixar vården och handelsavtal. Jag vet inte vilken skattepolitik som är bäst för att lyfta vår ekonomi, jag kan inget om sånt. Men jag har mycket starka vibbar MOT mobbing. Och min gräns är nådd. 

Det hoppas jag er är också. Därför stödjer jag
Donald Trump som president.

Jag försvarar inte Trumps livsstil. Varken Trump eller Clinton är förebilder för våra barn, där får dom oavgjort, lika uselt.

Men mobbarna är välkomna att drunkna i sitt eget hat, medan dom av oss som vill ha en bättre värld  gör vad vi gjort i hundratals år: Arbetar för att göra allt bättre.

Idag anser jag att Trumps chancer att vinna är tillbaka på 98 %T. För ett tag sen skrev jag att Trump inte kunde vinna om "inget speciellt hände".

Nåt speciellt har nu hänt.

5 kommentarer:

  1. Kan vara farligt att skriva en text som denna,inte alla som förstår att du skojar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Farligt?? Är du med i den korrekta mobbarligan?

      Radera
  2. Skojar?? Inte säker på det..
    Någonstans på nätet läst jag att presidentvalet står mellan en dåre och en genuint oärlig person.
    Ligger något i det.
    Fö, det nya som framkommit fråm FBI om Hillary R C tycks vara rena bomben. Kolla Erixon.
    Nu börjar det bli kul!

    SvaraRadera
  3. Det fria ordet gäller i vårt land.Alla har rätt till en åsikt när det gäller valet. Pest eller kolera.
    Behövs en enda vettig politiker och det borde finnas någon sådan i det stora landet USA.

    SvaraRadera