
söndag 3 augusti 2014
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Oskar sa: - "Denna blogg är en stilla oas för frihetstänkare." De vackra orden kom så nära min tanke om hur det ska kännas att vara här! Jag kontrollerar inte era kommentarer, gör det själva och ta ert ansvar enl svensk lag.
Inte kunde jag ana att denna T-bana i Sthlm,skulle bli en sådan historisk plats på världskartan,när jag 1954 första gång fick nöjet
SvaraRaderaatt åka i detta tåg till Vällingby !
Att nu 60 år senare alla som löser biljett och passerar spärrarna, samtidigt blir "svenskar" är för mig än mer överraskande...
Dessa "svenskar" som nu till del,terroriserar i hela M-Östern.
På den tiden vågade man knappt öppna mun,för att inte helt avslöjas vara en utböling från landsorten !
Den första "tunnelbanan" (1933) var under Söder vilket jag har full förståelse för.
Radera