Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Oskar sa: - "Denna blogg är en stilla oas för frihetstänkare." De vackra orden kom så nära min tanke om hur det ska kännas att vara här! Jag kontrollerar inte era kommentarer, gör det själva och ta ert ansvar enl svensk lag.
Jag ser det ur ett krasst nyttoperspektiv för en Saabarbetare nära pensionssträcket: Utan Spyker och Antonov hade han varit arbetslös så länge att att hotas av fas(an) 3. Nu kanske han klarar sig fram till pensioneringen utan att uppleva denna förnedring. Så Antonov har gjort nytta för honom!
SvaraRaderaTill syvende och sist är det nog den svenska regeringen och riksdagen som måste avgöra om SAAB ska hållas igång ytterligare något år för att se om kunderna vänder åter. Jag minns det bittra när Nils G Åsling och den regeringen måste kasta in handduken och i princip ge upp stora delar av den svenska varvsindustri. Problematiken är väl likartad? GM torde i alla fall inte klara ett gammalt fint bilmärke, SAAB, som färre och färre efterfrågar.
SvaraRaderaTror inte SAAB är bärkrafigt på vare sig kort eller lång sikt.Även om företaget inte skulle ha gått så mycket med förlust så hade det inte hjälpt,det krävs nämligen enorma miljardvinster varje år inom bilindustrin för att kunna utveckla kommande bilmodeller.Det är inte regeringen,riksgälden,EIB eller antonov som kan rädda SAAB utan det är ju som bekant köparna i bilhallen./Petter
SvaraRadera