onsdag 5 maj 2021

En nyhet som SVTs nyheter småler förnöjt åt,


väcker känslor och frågetecken i USA.

De konservativa i USA fördömer Facebook och deras beslut att för evigt stänga ute fd president Trump:
-"Det är en sorgens dag för Amerika. Det är en sorgens dag för Facebook, ty kongressen tittar nu på om de kan se till så att FB inte tillåts ha monopol på den här typen av verksamhet. Det FB gör är att ägna sig åt två olika typer av standard, två typer av regler, en för Donald Trump och en för alla andra.

Det är uppenbart att Mark Zuckenberg ser sig själv som den som härskar över yttrandefriheten."

Själv längtar jag efter att se FB blöda.

Trots alla fantastiska vänner jag har och alla ocensurerade nyheter jag får ta del av där, så är själva tanken på att gynna någon som missbrukar sin makt över människor så totalitärt, näst intill förgörande.

I söndags fick jag en varning från FB, de ville upplysa mig om att jag givit för många "likes" och "dislikes" enligt deras hemliga regelverk, vilket betydde att jag under en "straffperiod" fråntogs rätten att reagera på inlägg.
Jag blir furioso, mest på mig själv som inte bara drar med långfingret i högsta hugg.

Och FB vet det.
Att många av oss har en stor del av vårt liv hos dem, och det beroendet utnyttjar de.

Nu ser jag fram emot Trumps svar, och önskar mig något stort, så alla förnuftiga människor drar från FB innan Zuckerberg hunnit fatta vad som hände.

5 kommentarer:

  1. Den unge mannen har drabbats av hybris. Stasi hade kunnat bli ännu effektivare om Facebook hade funnits under DDR tiden. Det fanns en spion på varje nittionde östtysk. Det samhället finns inte kvar, men viljan att kontrollera sina medborgare in i minsta detalj finns kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Z har väl alltid varit en skitstövel!? Se filmen "The social network".

      Radera
  2. Hoppas att många följer Trump på https://www.donaldjtrump.com/desk

    SvaraRadera
  3. Det finns ingen som tvingar Dig att vara med i Ansiktsboken, jag har aldrig blivit med där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppades det skulle framg i mitt inlägg, att jag är väldigt medveten om att ingen tvingar mig att vara med på FB. Utan att jag väljer det mot bättre vetande, på grund av de fördelar jag upplever att jag får ut av mitt medlemsskap. Dock, dyker det upp ett bättre alternativ, så drar jag på fem röda.

      Radera