tisdag 1 december 2020

A Stolpe tog orden ur min mun.



A Stolpe, FB: 

- Sorgen över tillståndet i landet brukade kännas tung.
Jag minns diskussioner för ett tiotal år sedan med "vanligt folk". De brukade säga att de inte delade min pessimistiska framtidssyn. Inte sällan frågade de om det inte var jobbigt för mig mentalt att hela tiden gå omkring och tänka dessa dystra tankar om framtiden. 

"Försök att se lite ljusare på tillvaron" var råd som delades ut i all välmening.

Den fasen där det kändes kul att påpeka "vad var det jag sade?" var extremt kort och inte så tillfredsställande som jag trott att den skulle bli.

Sedan ett par år är jag inne i en annan fas. Den där jag redan gett upp om möjligheten att återvända till något slags "normalitet". Istället finner jag nu ett slags perverst nöje i att betrakta freakshowen, där den ena katastrofen efter den andra inträffar samtidigt som politiker och media tävlar om att blunda eller förvanska verkligheten.

Och ingen. Absolut ingen. Reagerar.

1 kommentar:

  1. Och ikväll handlar Bryssel Calling om Federley. Fy fan!!!!!

    SvaraRadera