söndag 1 november 2020

Live and let die.

En legend - en riktig Man och en stor skådespelare har lämnat oss. 

Ta en dry martini i himlen med Roger Moore, shaken not stirred, och sov gott . Du har levt den bästa tiden.


Sir Sean Connery och hans fru Micheline Roquebrun, på en bild från den 45åriga bröllopsdagen den 6 maj i år.

 Micheline Roquebrune hyllar sin make som en "gorgeous model of a man. And we had a wonderful life together." 

Så ljuvligt innerligt vackert att få bli ihågkommen så.


Sean Connery 90 år,  led av grym demens, och fick somna in utan drama, precis som han önskat sig. 


7 kommentarer:

  1. Nästan bara klintan kvar nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en av de verkligt stora, Ett manligt ideal som jag älskade - och saknar.

      Radera
  2. Tydligen givit människor på jorden a god time.
    Nu hoppas vi att han ger änglarna vad skottarna kallar" an angels share"...
    Om jag minns rätt.

    SvaraRadera
  3. R.I.P. Vi frugan och jag var på en Norgekryssning. Roger med sin svenska fru var med.
    Våra engelska vänner har en Astom Martin. Låt mig bara säga att jag bara var en nolla mot 007. Nu andas jag. Alltså lever jag. Förhoppningsvis många år till så jag blir minst lika gammal som också min hjälte blev.

    SvaraRadera
  4. Var inte han en EU-entusiast utan dess like!? Inte så kul, men en av de sista riktigt stora stjärnorna. RIP.

    SvaraRadera
  5. Diamonds are forever....and so is legends!

    SvaraRadera
    Svar
    1. L S D
      Lucy in the sky of diamonds?

      Radera