onsdag 14 oktober 2020

Politiskt drivna ledare i skolan knäcker inte bara våra barn och våra familjer, utan hela samhället.

 

-"Tänk inte bara på ditt eget barn - skolan är till för alla"


-"Föräldrar i Trollhättan protesterar högljutt mot att barn från utsatta områden, när deras skola läggs ned, ska flyttas till deras barns skolor. Förändringar kan väcka oro men det man måste komma ihåg är att skolan handlar om alla barn, inte bara om mitt och ditt barn. Om vi vill ha ett tolerant samhälle måste barn från olika socioekonomiska bakgrunder mötas", skriver Linnéa Lindquist, rektor, på GP. 

Min kommentar på GP: - "Rubriken är befängd, som förälder unnar jag alla andra barn allt gott- men be mig inte sluta tänka på mitt eget barn för kollektivets bästa. Det är inte så naturen är uppbyggd, jag är lejoninnan som av naturen måste se till just mitt barns väl och ve, precis som andra föräldrar. Rektor förespråkar en kinesisk el nordkoreansk modell.

Ge alla barn i Sverige en riktig skola, då slipper politikerna och denna politrukrektor sitta och flytta på barn som vore de små privata brickor i samhällets tjänst."

Mycket bra förslag från NN: - "Kanske kommunen till att börja med skulle rotera rektorerna. De får byta skolor med varandra. Därefter får vi se vilka chefer/rektorer som klarar av integrationen."

Kolsvart och dyster erfarenheten finns, NN2

- "Godhetskomplex och politisk övertygelse. Detta är sällan en bra kombination och absolut inte i detta fall. Idén är inte ny på något sätt i Sverige. Jag hade själv "förmånen" att få uppleva detta på 80-talet i Botkyrka. 

Två politiskt drivna lärare drev samma tes och fick med sig rektorn på att ta de stökigaste eleverna från tre andra skolor och flytta till vår (F-6) för att på så sätt integreras. 

Resultatet? På två år gick skadegörelsen från icke existerande till vardag, fotbollsplanen hade snart inga mål och användes till stulna mopeder och crossar, utlåningen av idrottsutrsutning till barnen på raster fick snabbt upphöra, två bränder på tre år, klotter överallt och mobbingen ökade markant. Våldskapital fanns redan i dessa åldrar... 

Lärare gick i väggen och förtidspensionerades, som brutna människor. 

Linnea vill gärna insinuera att detta handlar om rasism men jag betvivlar inte en sekund på att det finns gott om invandrare i andra skolor som lyckas väl. 

Att däremot börja bussa elever baserat på deras stökighet är dock inget annat än en bekräftelse på att hot och våld är ett bra sätt till makt. Det hela sammanfattas väl när Linnea tycker att föräldrar inte skall tänka på sina barn utan "allas barn". Om fler brydde sig om "sina barn" skulle skolor inte behöva stängas. I bakgrunden klingar att i ett socialistiskt samhälle skall alla ha det lika dåligt. Jag hoppas verkligen hon inte lyckas."

4 kommentarer:

  1. När jag jobbade som lärare, i nästan 40 år, mest åk 4-9, så erfor jag attdet vanligaste skälet till att barn for illa var missbruk i hemmet, dvs föräldrar som INTE brydde sig om sina barn. Henna snack är bara skitprat. Dessutom har jag jobbat med invandrarbarn, problem med 90 procent av dom, speciellt araber. Glad att jag inte jobbar nu. Passerar min gamla skola när jag cyklar, numera är det en majoritet afrikaner och araber i dom lägre årskurserna.

    SvaraRadera
  2. Som att man vill tillsätta parfym till skiten. Klassiska vatten och olja mixen som aldrig binder.

    SvaraRadera
  3. Så kan det gå när man inkvoterar Linneor.

    SvaraRadera
  4. Vem vill ha ett tolerant samhälle, inte jag i alla fall.

    SvaraRadera