söndag 25 oktober 2020

En mycket modig och sorgligt ensam man.

-"Jag är muslim och jag vill ha friheten att kritisera både Muhammed och islam.

Det är på tiden att danska muslimer erkänner att ondskan finns också i de egna leden, och att vi är tvungna att stå upp tillsammans med alla andra när mörkret hotar oss.

AHMAD MAHMOUD, maskinmästare och författare. JP,dk:

-Vi förlorade slaget när Jyllandsposten publicerade de tolv satirteckningarna.

Men grundläggande handlar det om långt mer än Muhammed-teckningarna och yttrandefriheten. Förlorar vi, mister vi friheten att tänka fritt, och utforska och utmana status quo.

Det är inte nu som muslimer ska tiga. 

Nu måste vi välja om vi aktivt vill vara med och värna yttrandefriheten och de övriga friheterna vi har i vårt samhälle." 

Tvivlar på att 1, 8 miljarder muslimer i världen kommer att vilja lära sig någonting här.




4 kommentarer:

  1. Tro honom inte, han är lika lömsk som de andra 1,8 miljarder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte tänka som du. Vågar man gå ut och riskera att få en hel religion emot sig för att hävda demokrati, då har man kommit väldigt långt, och är större än både du och jag.

      Radera
    2. Jag säger bara rektor Hamid.

      Radera
    3. Jag är inte Anonym som skrev detta inlägg, men är däremot den Anonym som brukar skriva liknande inlägg. Kul att det finns någon mer som genomskådar vackert skrivande muslimer. Kom ihåg att de för kampen på många olika plan. Som Mohammed sa, "war is deceit!"

      Radera