fredag 7 augusti 2020

Miljoners, miljoners, miljoners, miljoners, miljoners

miljarder i decenniers svenska allt igenom genomvärdelösa "integrations-projekt". 

idag, sydsvenskan, betalvägg: 

"Integrationsprojekt i Malmö: Nyanlända får hjälp in i föreningslivet"

Men.

Jag har ett annat tips till politiker som tvångsmässigt låter skattepengarna rinna mellan utanförskapskommunernas integrationsfingrar.

SvD:

Sabir Blixt, 17 hjälper till med en enkel och beprövad metod, som alltid fungerade i det gamla Sverige.

När han gick i nionde klass på Grindtorpsskolan i Alby ifjol valdes han tillsammans med tolv jämnåriga ut att bli mentorer åt sjätteklassare. Modellen kallas Mentors in violence prevention (MVP), är hämtad från USA och har införts på skolor runt om i Sverige de senaste åren. I Botkyrka kommun deltar fem skolor.

– När jag var liten var det ingen som pratade om normer och sådant. Jag ville bidra med det jag själv inte fick, säger Sabir Blixt.

Mentorerna fick en utbildning och höll under ett års tid lektioner med elever i årskurs sex för att prata om våld och hur man kan förebygga det. Dessutom fungerade mentorerna som positiva förebilder för barnen. 

Read my lips:

1. - "NORMER och sådant som jag själv inte fick". 

 2. "Positiva förebilder". 

Men först - STOPPA ALL INVANDRING OMEDELBART.


3 kommentarer:

  1. Sverige är översvämmat av folk som inte ska vara här, dessutom är nästan alla muslimer.

    SvaraRadera
  2. Frågan är hur seriös den här Sabir är?Jag är tveksam.

    SvaraRadera
  3. Lita aldrig på en arab!

    SvaraRadera