måndag 13 juli 2020

Varför Sveriges unga glatt kommer att rösta för sin egen undergång.

Svenska folket har inte en chans mot skattefinansierade masspropaganda riktad mot de mest lättledda.

-"Unga valde SVT Nyheter och andra traditionella medier under vårens coronakris."

Michael Kucera, nyhetschef SVT Online och Charlotta Friborg, ansvarig utgivare SVT:s riksnyheter. 

Den här våren kommer ingen av oss att glömma. Samhället och medborgarna har prövats hårt och vårt uppdrag som public service-bolag har ställts på sin spets. Det har varit viktigare än någonsin för SVT Nyheter att nå ut brett och vara till för alla. Vi kan nu konstatera att många människor har vänt sig till SVT Nyheter och även till andra traditionella medier. Ökningen har varit särskilt stor bland unga och unga vuxna.

Nyhetskonsumtionen ökar generellt för traditionella medier, dvs. SVT, SR, TV4, morgontidning och kvällstidning. 

Och ökningen var störst i gruppen 15-24 år. I åldersgruppen unga vuxna, 16-39 år, har den dagliga räckvidden av SVT:s nyheter ökat med över 25 procent under mars/april jämfört med januari/februari i år.

-"Att så många unga väljer SVT Nyheter är glädjande. Men det är inget som vi kan ta för givet. Varje dag måste vi ha den snabbaste, vassaste och mest relevanta nyhetsrapporteringen. Smarta nyhetskonsumenter låter sig inte nöja med mindre."

2 kommentarer:

  1. SVT-nyheter är ett propagandaorgan för makten, och ibland är det SVT som är makten.

    SvaraRadera
  2. DD stämpeln lyser i deras pannor.

    SvaraRadera