tisdag 21 juli 2020

Mark Rutte hyllar det totalitära pampväldet ‘a strong Europe in an unstable world’

Första gången jag såg Mark Rutte kände jag samma instinktiva motvilja som när jag såg Fredrik Reinfeldt. Jag har en psykopatvarnare inom mig, och Mark Rutte lever verkligen upp till alla de allra värsta farhågor jag hade redan då. Med den mannen kommer inget gott.



Premiärminister Mark Rutte må bära sitt huvud högt när han svansar efter Angela Merkel, men i Nederländerna har Rutte slitits i stycken efter biståndsavtalet, man ser med skräck framför sig hur skatterna stryper landet.  

 En nederländsk twitterskribent skriver att EU är som en rabiessjuk hund som måstavlivas. 

En annan stor profil, Mr Eppink skriver om Rutte som tvärtom-Moses. Moses räddade sitt folk när han ledde dem ut ur Egypten, Rutte gör precis tvärtom. 

Mr Eppink kräver en folkomröstning i Holland på grund av avtalet, och menar att  Nederländerna än en gång blir EUs mjölkkossa.


Länk

2 kommentarer:

  1. Stackars Norge som inte går hjälpa till. Gissar att EU sneglar på Norges oljefond. Den är på drygt 10 biljoner norska kronor. Den skulle nog EU vilja lägga beslag på, trots att pengarna är fossilsmittad. Sverige har tyvärr ingen oljefond. Men Sverige har ju klimatambitioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag känner EU rätt, så kommer de att inom kort tvångsansluta Norge. Annars blir det orättvist enligt rättsstatens EU-principer.

      Radera