onsdag 26 februari 2020

Regeringen har daltat fram patetiska offer som inte kan klara sig själv ,och som tycker att allting är Sveriges och svenskarnas fel.


Arin Karapet, M:

- "Aktivister i förorten upprätthåller en destruktiv offerkultur, de skyller hellre misslyckanden på strukturer än eget ansvar. Deras retorik tillåts smitta av sig på unga i förorten om ingen säger ifrån och visar en annan sida av myntet.

Alltför ofta ser jag hopplöshet och tomhet istället för kämparglöd och jävlar anamma. Då kan jag känna igen mig själv och mina gamla klasskamrater från Tensta. Får man ständigt lära sig att samhället är riggat mot en från början, att samhället inte vill en väl, blir det lätt så.

Men det är ett destruktivt och direkt illasinnat budskap att ge till unga människor. Det gör unga resignerade inför en föreställning om övermäktiga strukturer.
Politiker måste därför våga ta obekväma diskussioner och debatter i förorten oftare, inte bara nära det är valrörelse. Den som jobbar hårt i skolan, accepterar att få höga krav på sig och inte skyller ifrån sig när det blåser i motvind - den kommer att lyckas.
Fler ungdomar måste få veta att hårda ansträngningar, hemläxor och respekt för andra lönar sig i livet."

Och....



Och....

-SVT: "Mamma till brottsmisstänkt hotade åklagare.
En åklagare har dödshot riktade mot sig via telefon."


Och....

Eric Erfors FB:

-"Jag har läst domen i det uppmärksammade målet om förnedringsrånet i StochkholmPappan till sonen, som kissar offret i munnen, vägrar att betala skadestånd och hänvisar till att de sociala myndigheterna inte skött sig.Samma pappa som i SVT urskuldade sig med att sonen fått det gott materiellt ställt.


Jag tänker: var finns ödmjukheten inför det faktum att familjen fått uppehållstillstånd i Sverige? Sitta i Aktuellt och försöka påskina föräldraansvar och sedan neka notan.Vore intressant om SVT gjorde en uppföljning. Plus: de hade varit SEX år i Sverige och intervjun kunde inte ske på svenska. Och de vägrar alltså att betala sonens nota för den kränkning deras son utsatt sitt offer för.Det gör mig fruktansvärt upprörd."

3 kommentarer:

  1. Jag förstår till fullo föräldrarnas reaktion. Här har de betalt flyktingsmugglarna en all-inclusive med livstids försörjning inklusive barnpassning och sedan får de bara generösa bidrag. Även jag hade klagat. ;-)

    SvaraRadera
  2. Klart att snattaren är oskyldig.
    Vi befinner oss i låglandet Sverige.
    !!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Ödmjukhet och tacksamhet existerar inte i deras värld. De har bara rättigheter.
    Dgdf

    SvaraRadera