torsdag 27 februari 2020

Intressant.

-"Män är lite rädda för oss."


En kvinnlig överdomare i Danmark är enig med den kvinnliga bankbossen Karen Frøsig: Män som är rädda för starka kvinnor får bara skärpa sig.

De båda kvinnorna är jätteöverens om att "kvinnor måste sticka upp mot de vita medelålders männen  som har sådan fruktan för starka kvinnor".  

Hmmm. 

Tänk tanken att en stor dagstidning publicerat en bild på en mäktig svensk manlig profil i bankvärlden, som myser malligt över att "kvinnor är lite rädda för oss". Och säger att kvinnor som är rädda för starka män får skärpa sig. 

Det är allt en bra dum värld vi lever i nu. 

Det finns dock miljontals män som inte är rädda för varken kvinnliga domare eller kvinnliga bankdirektörer.

BT 

2 kommentarer:

  1. All respekt till min först överdomare som lärde.mig veta hut.
    Jag var tvungen att visa respekt för den manlige bankdirektören annars hade det inte blivet något huslån. Jag visade ingen respekt för den kvinnlige bankdirektören, när jag sa att den unga kvinnlige "expediten" var bossig och oartig mot kunder och i synnerhet mot äldre. "Sparbanken är numera skit"
    Bilden. - Huka er gubbar och gummor. Ni måste Swisha annars blir det Swish Swich om ni inte underkastar er för krona och klave gäller inte längre.
    Titta bara så lydiga mina hucklen ä.

    SvaraRadera
  2. Framtidens Sverige när Löfven har gjort landet till en
    muslimsk diktatur!!!!!!

    SvaraRadera