tisdag 21 januari 2020

SVTs ömma punkt sitter bara till vänster.


SVTs stora nummer igårkväll var att tre übermilitanta maktbitches fått motta mycket obehagliga, rasistiska och nazistiska sms från en känd NMR-man.  

Inget fel i det. 

Killen ska sättas dit juridiskt så det tjongar om det.


Länk, nyheteridag

Men. Det djupt personliga och långa inslaget med porträtten av de tre kvinnorna - upprörda med huvuden på sne'  i offerposition -  provocerade mig. Nyhetsinslaget och Nike Nylanders förtroliga intervjuer ger inte hela bilden, de här tre kvinnorna är inte de duvungar SVT framställer dem som. 

Anne Ramberg, Helle Klein och Maria Ripenberg (tidigare UNT) har gravt utmärkt sig som tvångsmässiga värdegrundsfundamentalister, maniskt besatta av att tillintegöra Jimmie Åkesson, SD och deras väljare, dvs "brunråttor" till absolut vilket ruttet pris som helst. 

Mitt inlägg handlar istället om hur jag väntar på att SVT ska sänka sig til vanliga svenskars nivå. När deras extraordinära medkänsla någonsin ska visa sig vara något annat än följden av deras politiska vänsteragenda. 



6 kommentarer:

  1. Bäst att jag håller inne med ad jag tycker om dessa tre sverigeförstörare, näthatsgranskaren kan ju fånga in mig. Han är minst lika vidrig som han som nu är åtalad, men näthatsgranskaren går miljoner av staten för att bedriva sin stasiverksamhet. Fy fan för svensk media.

    SvaraRadera
  2. "SVTs stora nummer igårkväll var att tre übermilitanta maktbitches fått motta mycket obehagliga, rasistiska och nazistiska sms från en känd NMR-man."

    Oj så hemskt :)

    SvaraRadera
  3. Det måste vara väldigt svårt att vara en offentlig person meden öppen agenda och samtidigt vara så otroligt vek att enbart ord kan såra så mycket!

    SvaraRadera
  4. I SVT-inslaget deltog också en "expert", som lyckades få ihop hoten mot pk-kärringarna med både SD och Ryssland.

    SvaraRadera
  5. Det är väl så enkelt att man blir bemött såsom man uttrycker sig.
    Dgdf

    SvaraRadera
  6. Man blir även avhumaniserad,av deras hat,till människor som vill bevara vår kultur och vårt land.
    Jag älskar Sverige och vår kultur,det kan ingen ta ifrån mig.
    Fortsätt att kämpa för vår civilisation!
    Svensson

    SvaraRadera