måndag 20 januari 2020

Oavsett vem som vinner maktkampen, så är svenskarna förlorare. Det enda våra politiker kan är att ösa ännu mer friska miljarder på det brinnande helvetet.



Som av en himelsk slump kom JÖKen på att de ska ge miljarders mer pengar till välfärden i år.
Det har ingenting med de dumma Moderaterna och V att göra.

Den som ger bort flest av våra miljarder vinner, i denna dragkamp om makten.

Tro inte att detta spektakel har någonting med välfärden eller att laga ett trasigt land att göra.

JÖKen spelar poker med M/V.


i potten finns regeringsmakten.

.

Bästa kommentaren i all sin enkelhet, från Di: --Sverige har ALDRIG tidigare haft så stora problem med att finansiera "välfärden". Exakt VAD är det som blivit så många miljarder dyrare? Jag kan exempelvis erbjuda min familj en bra välfärd. Det skulle bli oerhört mycket svårare om jag också tvingades ge samma välfärd till grannens familj. Då skulle min egen familj få en sämre välfärd. Bara som ett tips.

3 kommentarer:

  1. Det enda politiker verkar kunna göra är att höja skatter och sen ge bidra, måste det vara 349 ledamöter plus tusentals tjänstemän för det. Varför ska migrationsdomstolen ha så mycket pengar, lägg ner den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den dan någon synar den mäktiga migrationsdomstolen då tror jag vi får se maskar kräla.

      Radera
  2. De 349 st vill vara 349 st. Var för skulle de ändra på det och missa alla förmåner ?
    s

    SvaraRadera