lördag 14 december 2019

Låt mig vara, skitungar.

Jag läser på sydsvenskan att "Unga designers ifrågasätter vårt sätt att leva."

Och då vill jag ha sagt: - Var vänlig skit i mig, jag är en i grunden god människa som inte gör mycket väsen av mig,  jag är mot andra som jag vill att de ska vara mot mig, och gör helst ingen fluga förnär. 

Jag vet att ungdomar måste revoltera, det hör till, jag var själv rebellisk i tonåren. Men den här unga besserwissermentaliteten är för mycket, ni uppkäftiga unga äger inte världen, ni vet inte bäst, ni kan ingenting bätre än andra, så fokusera på det enda ni har möjligheter att kontrollera, nämligen er själva - och skärp till er ordentligt.

Skulle behovet att ifrågasätta och styra andras liv bli alldeles för pockande - åk till Kronogården och andra krigsghetton, där finns det hur mycket som helst att angripa i sättet att leva.

5 kommentarer:

  1. Menar dom att det är för mycket kriminalitet i Sverige.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dras von oben-attityd är oerhört provocerande.

      Radera
    2. Gud hjälpe oss! Och det är till dessa fascister vi ska lämna över.
      Dgfd

      Radera
  2. Hets mot folkgruppen fjortisar! Oerhört! Som om de inte skulle ha lika mycket erfarenhet att komma med som de medelålders eller rentav urgamla människorna.

    SvaraRadera
  3. Nog fan är det så att dagens ungdom ÄR mer korkad än tidigare generationer!? Jag tror faktiskt det, uppriktigt!

    SvaraRadera