fredag 22 november 2019

Linnea Claeson är ingen människa. Hon är en politiskt korrekt skapad produkt för egen berömmelse och vinnings skull.


Patrik Sjöberg på DN, tidigare världsrekordhållare i höjdhopp och hedersdoktor vid Malmö universitet för sitt arbete mot barns utsatthet, skriver ett par sanningens ord om Linnéa Claeson. 

Linnea Claeson vår tids nya läbbiga Alexandra Pascalidou, som tror att man kan ljuga och flasha sig till berömmelse. 

Och det går, så länge PK-folket ler, glittrar med ögonen och applåderar. Men inte längre. 

Redan när Linnéa Claeson bjöd in förintelseöverlevaren Hedi Fried, och tillägnade henne en dans i Let´s Dance, såg jag igenom Linnéa Claeson. Hon var fenomenal på att veta vilka knappar man ska trycka på och visste exakt vad hon gjorde. 

För mig är hon bara ännu en väloljad bluff som liksom Greta, och många andra, utnyttjar folks dumhet och rädsla för att inte tillhöra rätt flock.

Patrik Sjöberg: - Så mycket älskade etablissemanget henne att lögnerna aldrig granskades. Många tycker det hela är genant. Som överlevare av sexuella övergrepp är det mer än så. Det är åt helvete.

Och de som försvara henne och säger att lögn inte är hela världen, när det för dem faktiskt innebär hela världen. Medieprofilen Cissi Wallin som på torsdagen mötte den tidigare Aftonbladet-journalisten Fredrik Virtanen i Stockholms tingsrätt försvarade Linnéa Claeson några dagar tidigare.

”Man kan ljuga lite”. Nej, det är just det man inte kan. För oss överlevare är varenda bokstav av sanningen ett berg att bestiga. Det tar för vissa flera år, för mig över 30 år och andra är tysta för alltid.

Jag håller inte med kriminologen Nina Rung, Cissi Wallin eller någon annan som hävdar att man kan ”ljuga lite” i utsatta barns namn. Jag var ett sådant barn.
Du kan dra åt helvete i mitt namn, jag skickar en enkelbiljett när den som ljuger vill. Och ta inte den enkelbiljetten som ytterligare ett fabricerat hot i ett ”My little Pony”-cv.
Ta det för vad det är – det är åt helvete att ljuga om sexuella övergrepp.

____________ 

Bra skrivet av Patrik Sjöberg.

4 kommentarer:

  1. Patrik är till skillnad från Linnea C elit, och det gäller inte bara höjdhopp. Darwin skrev att i en spänstig kropp finns en spänstig själ

    SvaraRadera
  2. Tonald Drump2019-11-22 15:54

    Du är en höjdare Patrik.

    SvaraRadera
  3. Pina Runk är ju för go. Jag blir nästan kär, synskadad som jag är..

    SvaraRadera