onsdag 13 november 2019

Jag vet att jag är sist på bollen, men

det vore en dödssynd att inte nämna detta. Vore det inte för att det är så fruktansvärt tragiskt så hade jag rent av dött av skratt.

SKJUTNINGAR I MALMÖPolis om möte med Malmökriminella: ”Det gick in”

-"Det är tredje gången som polisen genomfört ett så kallat call-in." 

Kan inte för mitt liv låta bli att undra hur Malmöpolisen uppfattade att deras "call-in" " gick in. 

??????? 

Reste gängledarna sig upp och applåderade? 

Gick de en och en fram till Stefan Sintéus, highfivade och slog ihop knogarna med varandra, sa you-bro, jag fattar! 

Eller satt dom bara där tysta, svalde Margheritan, kollade på 100 000-kronorsklockan och nickade som en tyst okeij-signal till Stefan Sintéus, och drog sen hemåt i 140 knyck utan körkort med Mercedes-cabben?

 Längre ner i samma sydsvenska går det att läsa om en vattenläcka i ett garage som orsakats av skottlossning mot rören. Vattnet stod en decimeter högt i garaget. 

Vidare:

Malmös socialarbetare ute på fältet mobiliserar efter helgens dödsskjutning. ”En del är så garvade i gamet och medvetna om vem vi är. De vill inte ha kontakt med oss”, säger Karolina Sköld, samordnare för socialarbetare för ungdomar (SFU). 

Hmmmmmmm. 

Har socialarbetarna testat med guldkantad inbjudan, rysk kaviar och skumpa?

2 kommentarer:

  1. Det här skulle inte ens John Cleese ha kommit på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den stora frågan är om Stefan Sintéus är så urbota spånig som han verkar, eller om det är nåt slags hemlig taktik?

      Radera