söndag 17 november 2019

Det var ett himla ylande från vänstern om Staffanstorpsfilmen.

Förortsskolans elever fick inte vara med i S-filmen


På eftermiddagen den 26 juni 2018 spelade Socialdemokraterna in en valfilm på Rågsvedsskolan i Stockholm.I klippet står statsminister Stefan Löfven och talar i mitten av en grupp lekande barn på en skolgård.
Rågsvedsskolan ligger i söderort i Stockholm. Nära 70 procent av de 12 000 invånarna i Rågsved är antingen födda utomlands eller har två utrikes födda föräldrar.

Men i stället för de riktiga eleverna så är det en grupp med svenska barn som syns i filmen.

Helena Salomonsson, kommunikationschef för Socialdemokraterna, menar att valet av endast vita svenska barn gjordes av praktiska skäl.

2 kommentarer:

  1. Ska vi gissa att deras "praktiska skäl" kom sig av att de inte kände sig trygga bland deras gunstlingar. Blodsven

    SvaraRadera
  2. När jag ser deras film känner jag mig hemma. Oftare och oftare känner jag mig som en främling i mitt hemland.

    SvaraRadera