måndag 18 november 2019

Den här "anpassningen" som SVT, SR, TV4, IKEA, HM, Rusta, Apotekarnes, Åhléns m.fl, m.fl, m.fl går i bräschen för,

var kommer den ifrån? 

Får alla registrerade svenskhatande företag krypterade föreskrifter på morgonmailen, där det står vad som obönhörligen gäller för att ta död på svenskarna, och ta vår historia och kultur ifrån oss? 

Vem är avsändaren? 

Och har dessa företag anmält sig frivilligt till att på en given signal delta i utplåningen? Eller är de mutade - med pengar, eller rent av hotade - med vapen? 

Hur går det här till?


Men nu ska jag ta död på en djupt inrotad vanföreställning om svenska folket, dvs de 80% som är själva målet för ovanstående propaganda. 

Jag har själv, massor med gånger,  tillskrivit dessa personer egenskaper som tröga, mesiga, fega, lama och tama. 

Men icke. Jag har i hemlighet utfört ett experiment på FB där jag gått in i diskussioner som jag på förhand vetat att jag kommer att förlora.

Typ skriva vad jag tycker om Greta på en gulla-med-Greta-sida, typ skriva att Annie Lööf är en manipulativ narcissist på en älska-Annie-sida, typ skriva vad jag tycker om globalistord för ex-vis julpynt.

 Min strategi har varit att behålla lugnet och att formulera mig snyggt utan påhopp på någon. 

Och jeeeeezzz!! 

De 80%-en är inte nådiga, de är varken tama eller mesiga, deras attacker är våldsamma. Och när flera upptäcker att de kan håna, fula och dunka någon med avvikande åsikt gemensamt - i grupp - så gör de det - obarmhärtigt och skoningslöst. 

De njuter av att tillsammans fulmobba  och hånflina med skrattemojisar för att visa att den som inte tycker som PK-författningens föreskrifter - den ska trampas sönder tills den döden dör. Debatten drar till sig fler och fler, som myror till en sockerbit. De bryr sig heller inte om att/om jag drar mig ur debatten. 

De kan fortsätta de ursinniga påhoppen tillsammans efteråt i veckor. 

Så jag har behövt tänka om. Vi har inte det helvetessamhälle vi har för att folket är för fega att säga ifrån.

Tvärtom.

Vi har det förfall vi har - för att 80% av oss slåss, sliter i hår och klöser med näbbar och klor för att FÖRSVARA reinfeldts/löfvéns fjärde rike.

5 kommentarer:

  1. Jag har ofta funderat hur Hitler kunde nå så långt, denna lilla skitstövel, så långt från den ideala människa han ville ha. Kan det bl a bero på att folk inte såg det dom borde ha sett. Och att Hitler slog till hårt mot alla som kritiserade politiken. Idag verkar folk också vara blinda.

    SvaraRadera
  2. Raymond Zweigberg2019-11-18 16:48

    Det senaste decenniets indoktrinering har fungerat perfekt. Låt mig ta ett exempel: Palme tog bort tjänstemannaansvaret 1975. Tror ni han gjorde det bara sådär tjillevipp utan anledning? Nej redan då, fast egentligen redan i slutet på 1800-talet, så var Sveriges framtid utstakad och klar.
    Googla på Kalergi och hans Paneuropeiska plan. Man kan få rysningar på ryggen för mindre.

    SvaraRadera
  3. Får jag bjuda herrskapet på lite gedigen svenskhet?
    Ja, det har några år på nacken.
    "Det svenska har ändå sin storartade gedigenhet - och det ej bara i det rent materiella.
    Jag tror svenskarna är Europas gedignaste folk, socialt, ekonomiskt och andligt.Det innebär ej att deras avisor är roliga.Och så den underliga ro, som plötsligt faller överallt, så fort man står på svensk botten.En smula stramt kanske, men hövligt, sakligt, väl ordnat."

    Ja, jag avbryter där.
    Kan ni gissa vem som för en tid sedan ( nåja!) skrev detta?

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Raymond Zweigberg2019-11-19 06:43

      Om inte minnet sviker mig helt så tror jag att det är Werner von Heidenstam. I vilket sammanhang vet jag däremot inte.

      Radera
    2. Glimrende!
      Idag tänker jag spela hans "Sverige"!
      Med Jussi, givetvis.
      Därefter går dagen åt att gratta alla Elisabeth. Svärfar hade som hobby att se till att alla jäntor döptes till det...
      Där duger blott "När björkarna susar".

      Jungman Jansson


      Radera