fredag 22 november 2019

Danskarna stormar mot den vedervärdiga svenska korrekthetspandemin.

Peter Skaarup, dansk folkeparti: Massiv dansk kritik mot IKEAs nya "vinter"kollektion:

 »Den politiska korrektheten, som utgår från vårt grannland, börjar bli ansträngande«



Nu har det danska Nationalmuseet också drabbats av en riktig shitstorm, efter att de presenterade sitt »vintertræ«, dvs "vintergran". 

 Facebook berättade Nationalmuseet om sin vintergran och bjöd in alla att komma och "sjunga in vintern". Det fick debatten att rasa, danskarna, deras politiker och  medier står på folkets och traditionens sida.

Redan två dagar innan hade Dansk Folkepartis Peter Skaarup efterlyst exempel på den svenska sjukan dvs saker och ting där ordet jul ersatts med ordet »vinter«. Folketingspolitikern delade själv en länk med en "vinterkorv" från Aldi. 

Så här reagerar en riktig dansk till Nationalmuseet: - Vintertræ, vad håller ni på med? DET ÄR FÖR HELVETE EN JULGRAN! Ni om någon borde värna om den danska kulturen, vad ska man annars med ett Nationalmuseum till?«

 11 minuter efter utlägget på FB, ursäktade sig Nationalmuseet med att de bara skojat, försökt skämta. »Om något - så kan ni räkna med att julen kommer att bli lika julig som den alltid varit!«. 

Tjusigt. 

Danska företag som skämt ut sig, backar direkt, och gör sen en klädsam pudel. 

Det skulle aldrig de svenska ynkliga PK-företagen göra.

BT

5 kommentarer:

  1. Jag har monterat mina Juldäck, nu är jag trygg.
    s

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahahaha-hahaha, mitt i prick, tack.Nu tar jag på mig min julmössa, juljacka och mina julskor och går en promenad med hundarna på julgatan.

      Radera
  2. H.C Andersen
    Granen
    "förbi, förbi, sade granen".
    Nu vet vi vad trädet avsåg:
    sverige som en anständig nation...

    Jungman Jansson

    SvaraRadera
  3. Vinterskinkan på vinterbordet å vinterklappar till barnen.
    En skånsk flat lusing till hela regeringen.
    Vinterkräksjukan!
    Usch

    SvaraRadera
  4. Nu är det vinter igen, nu är det vinter igen och vintern varar ända in till våren...

    SvaraRadera