söndag 20 oktober 2019

Vi starka. Mot de svaga.

Jag är tacksam att jag står på en egen fast grund, att jag aldrig viljelöst låter mig pådyvlas kollektiva och destruktiva samhällsfenomen, bara för att "alla andra" gör det. 

När jag fick den här påminnelsen på FB idag, så sträckte jag på mig.Från mitt

FB-konto, 20 oktober 2017.

- Jag förstår att ni menar väl. Men jag älskar svenska män och njuter inte av att se dem alla i ett kollektiv rullas i skiten i en mediaboom. OCH, jag vill inte ha fler inbjudningar som denna:"Hej! Skulle bli så glad om du delar och bjuder in dina vänner till hashtag metoo 💗"

 Jag är ingen viljelös följare, har aldrig varit, och förklarar mitt antiställningstagande till metoo-hajpen med följande ord från Samtiden: " I så fall kan man hoppas att stormen går vidare mot att uppmärksamma de mycket grova och grymma våldtäkterna och otryggheten som har kommit att flöda över vårt land."

1 kommentar:

  1. Bra Carina.
    Stå på dig! Vi är många som inte är som viljelösa fån. Utan har egen grund att stå på.
    Kram Dgdfria

    SvaraRadera