tisdag 20 augusti 2019

För svensk, för gammal, för ointressant för regeringen.

Dagens Juridik:"Kammarrätten finner det utrett att kvinnan känner sig ensam och otrygg – men att hon inte ansökt om social samvaro eller andra socialt inriktade insatser, samt att hon förflyttar sig själv och kan ta sig ut på egen hand. Kvinnan har inte heller visat att hennes sociala och psykologiska behov inte kan tillgodoses i hemmet. Mot denna bakgrund anser kammarrätten att utredningen inte visar att kvinnan är i behov av vård- och omsorgsboende för att tillförsäkras en skälig levnadsnivå. Nämndens överklagande bifalls därför."

Mitt hjärta gråter. Och jag har en plan för egen del för att undkomma ålderdom i detta tortyrrike.



6 kommentarer:

  1. Jag grät, utan tårar.
    Jag besökte en gammal man.
    Vi skiljdes och han sa;
    Du är den siste som ser mig i livet.

    SvaraRadera
  2. Den flinande isten på bilden företräder världens första våldtäktsregering!
    Tvi vale

    SvaraRadera
  3. Tonald Drump2019-08-21 10:07

    Undrar varför han ser så otroligt nöjd ut på de flesta bilder, han har fan inget att vara nöjd över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att han faktiskt lider av skadligt förstorad självbild. Och flamsande ja-sägare runt sig, Strandhäll, Ygeman, Johanssons och resten, som klappar honom på axeln så länge de själva tjänar på det.

      Radera
  4. Var kan man ansöka om social samvaro? Frågar åt en kompis.

    SvaraRadera