söndag 16 juni 2019

Vilket ben ska Ebba Busch Thor stå på?

Jag gillar ärlighet, jag gillar ansvar, mod. och människor det går att lita på. Jag ogillar starkt människor som byter åsikt inför galgen. 

Jag gick på Ebba Busch Thors rakhet och uppskattade mycket att hon vågade slita sig från Lööf/Björklund/Kristersson-pakten, det gav mig verkligen hopp. Att hon nu dribblar med väljarna och ljuger som en Löfvénare gör mig inte glad. En svikare är Ebba Busch Thor, och går helt bort.

Ebba Busch Thor:- "Utlänningslagen behöver nu ses över i sin helhet och en ny lagstiftning behöver tillämpas så att Sveriges mottagande hamnar på nordisk genomsnittsnivå. Det skulle innebära att dagens söktryck skulle minska med omkring 70 procent", står det i debattartikeln, som är undertecknad Ebba Busch Thor och Hans Eklind.

Enligt duon är det dock rimligt att man erbjuder de tredje världen-invandrare som fått stanna möjighet att ”återförenas med sin närmaste familj”.
”Men det stora mottagande som Sverige haft under en lång följd av år har lett till allvarliga integrationsproblem. Den förda politiken har skapat ett skuldberg av obetalda integrationsräkningar”, skriver Busch Thor och Eklind.
Först så går det ner, sen går det upp, sen går det ner, sen så går det upp, så går det och ner och ner......

5 kommentarer:

  1. Raymond Zweigberg2019-06-17 09:31

    KD = partiet vars opinionssiffror styr deras politik. Partiet som alltid ligger ett steg efter.

    SvaraRadera
  2. Tonald Drump2019-06-17 09:41

    Det har gått lite för bra lite för fort för KD.
    Kan det vara en släng av hybris som drabbat Ebba.
    Det verkade så bra i början men säg den lycka som varar.

    SvaraRadera
  3. Hon vill ju bara vara med i 7:ans gäng, och då betyder några löften inte ett jävla dugg. Blodsven

    SvaraRadera
  4. Politikerna snubblar hela tiden på sin falskhet.
    Opålitligare människor finns icke på denna jord.
    KD,fort in i hörnet igen!

    SvaraRadera
  5. Tänkte som vanligt håna brallisen för att hon inte visste vem som skrev Doktor Glas.
    Men...
    Hittade just idag en bok av en W Reymont.
    Hade jag ej en aning om.
    Visade sig vara en inspiratör till W Moberg.
    Man skall vara försiktig att döma andra!
    Polack förresten, glädjande nog.

    Jungman Jansson

    SvaraRadera